stackars!


Igår var jag på i IKEA det ligger utanför oslo. I någon forma av förort kallad Slependen.
Jag tog den vanliga bussen och medan jag väntade på att den skulle passera stannade en annan buss vid E4an.
Ut tågade ett gäng människor i blandade former. De skulla alla till "Mega Flis". Vilket nog är deras arbtsplats. En stor tegel byggnad. Inne i bygdnaden tillverkas troligtvis flisjackor eller trä flisor.

Bussen kom från väst så de människorna tagit kollektiv trafiken för att nå fram till detta hus bodde troligen i
Slependen city. Denna dag var btw en kall vinter dag i december. Det jag vill komma fram till är att jag tyckte synd om dem. Jag har ett medlidande för människor som har det dåligt. Och jag kände att mitt medlidande aktiverades så snabbt de stegade ut från bussen. Jag hoppas att de lyckas flytta från "Slep" och att Mega flis går i konkurs så att de inte tvingas till att befinna sig i tegelhuset i fortsättningen.

All lycka åt folket.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0