SÅ BLOGGAR JAG LITE TILL

Hej!
I riksdagsvalet på Fb har Sverigedemokraterna 18,1% och ligger på topp tre.
Fint enligt vissa, mindre vackert enligt andra, otäckt enligt mig. Dock kan alla rösta i det valet oavsett ålder eller medborgarskap. Så man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken.
Ja då vet ni det..

Jag har själv haft tankar kring att starta ett eget parti. Det vore väl kul. Det skulle dock ligga på distans eftersom att jag inte är bosatt i sverige. Är det tillåtet?
Är det tillåtet att starta upp partier i andra länder utan medborgarskap? Nej det kan det ju inte vara, vore kul annars.

Fast vid närmae eftertanke måste det ju vara lagligt. Ett parit är ju bara en samling av människor med politiskt intresse. Om jag samlar en hop människor i "Belgien" till exempel och lär upp dem efter mina politiska åsikter.

Bildar en organisation av det hela, döper den och ger den en logotyp. Väljer ut en OFFENTLIG lagledare (partiledare) som får stå för de eventuella motgångar som kan slås mot en i medier. Men även vara ansiktet utåt och mottagare av de framgångar och hyllningar vi kommer att få.
Medan jag kan sitta bakom min laptop och anonymt styra det hela.
Detta kan försås göras i fler länder än just Belgien. I stort sett kan jag ju styra hela världen på distans.

Som ni kan ha läst tidigare i denna bloggens historia går hösten 2010 i tankens tema. Dvs att ni kommer att
se texter som inte är helt klara eller ska man kanske säga begripliga, någon gång då och då.


Idag har det flyttat in en ny människa i vår lägenhet. Den människan verkar trevlig. Bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0