ETT FÖRSÖK TILL EN FRAMTID

Eftersom att jag redan vet vad jag ska bli när jag blir ändre kanske jag borde gör det som krävs för att gör en verklighet av tron. Just "det" tänker jag ofta, men med tankar kommer man inte långt. Nu har det går över två år och jag har fortfarande inte läst Matematik C. Jag har "glömt" det, inte haft tid och haft minst fem andra anledningar till att det inte har blivit gjort. Jag vet inte om jag är trög eller ovanligt mycket mer otåtlmodig än den vanliga människan. Men jag har helt och hållet missat hur man gör för att anmäla sig till kurser och vidareskolning.

Visst vet jag att det finns en sida som heter studera.nu. Har klickat på den webbplatsen otaliga gånger till att den eller jag laggat sönder. Jag förstår fortfarande inte hur sidan fungerar och har mailat till "kundservicen" i hopp om hjälp, men bara mottat korta automatsvar. Ikväll gjorde jag ett försök på ca 60 minuter. Imorgon ska jag sända mina betyg.

Jag och matematik går ihop lika bra som min hals och en taggig ros. Eftersom att Oslo är min hemstad måste kursen läsas på distans. Detta kan bli mitt livs största utmaning. Om jag nu kommer in på kursen vill säga, min anmälan är en månad för sen.

Detta kan vara mitt sista hopp, om jag inte blir mäklare vill jag inte bli nått.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0