Flytt



Vi/jag /alla har kommit på att våran mörka källare inte är värd 11000:- i månaden. Jag la ut en annons på vår lägenhet för någon dag sedan och nu ska vi flytta. Jag drog en sofie och skickade ett sms till vår hyresvärd. "Hej vi flyttar". (För övrigt så har gjort come back hon är på besök över helgen)
Vi ska bo hos Anton & co i några dagar medan vi letar lägenhet. Deras lägenhet är stor och FIN.
Igår var vi ute så jag hänger hos dom nu. Jag kommer att sakna huset för det är ju ett slott men vi kanske hittar ett nytt.

Idag är det  17 maj, Norges nationaldag här är en smått och kort detaljerad beskrivelse på hur man firar denna dag.

Varje år går det flera tusen 17 maj-tåg genom Norge av olika storlek, från mindre tåg i byarna till det tåg som går genom Oslo på tiotusentals personer. Oslo-tåget går bland annat förbi slottet där norska kungafamiljen står och vinkar från balkongen. Oslo-tåget anförs av Hans Majestet Kongens Garde som spelar flöjt, trombon, tuba och trummor.

I tåget viftas det med norska flaggan och spelas på improviserade instrument.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0