Språksvårigheter.

Jag kom just att tänka på att jag måste ha utvecklats språkligt under min vistelse i detta exotiska land. Pratade just med Hanna om att hon skulle ringa till en person som hade visning av ett rum som hon hyrde ut. Hanna säger att hon inte vill ringa för att hon inte kommer att förstå vad personen säger. Hon kankse borde föra  samtalet på engelska..Hello I´m from Sweden and I... " Haha Det skulle vara det sjukaste säger jag.

Sekunden efter kommer jag på att jag själv faktist blivigt tvungen att ta till det Engelska språket med en Norrman för inte allt för länge sedan:

Jag och Sofie äter på på en Kina restaurant mitt i Oslo. Jag står framme vid disken och ska beställa. Efter att jag har sagt vad jag vill ha för mat fråga kyparen mig något som låter så här "härevege valtserur?" .
Jag säger VA?och han upprepar, jag säger Vaa?. Han upprepar så många gånger att jag inte kan säga va igen.
...Han blir tyst och säger "Where do you sit?!" 
jag ler och säger Over there.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0