Taximannen


Igår var en av mitt livs sjukaste utekvällar, eller snarare taxiresor. Vi ICA tjejer bestämde oss att ta en taxi in till stan från förfesten . Som vanligt blev det en mindre diskution om vart vi skulle men till slut kom vi fram till att Yatzy var målet. Chaffören trodde nog att vi var för fulla eller för dumma i huvudet för att förstå att han blåste oss på pengar när han vände och körde i en helt annan rikting.
 
Han vägrade att vända om och vägrade även att stanna. Och helt plötsligt påstod han att han skulle köra oss till helvetet, bara för att vi skrek för att han skulle stanna bilen. Till slut fick vi stopp på honom på nationalteatern och vi gick ut ur bilen. Jennie hade stoppat taxametern,  vi tänkte betala för halva resan. Men av någon anlednign sprang vi bara där ifrån. Och då sprang taxishaffisen efter oss och grep tag i Pernillas arm och vred om den. 

Några killar kom till undsättning och vi slapp alla undan, trotts att taxi killen ropade på alla sina "taxi vänner" som alla samlades runt oss. Pernilla fick flera blåmärken och stukade fingrar. Till slut tog vi oss ut till The Villa ett tag i alla fall.


Kommentarer
Postat av: SOFIE

Tjena tjejen! Ja det är tanken, om jag (vi??) hittar nånstans att bo? i såfall början på september, har vikariat här tills slutet på augusti, men så fort det är klart och jag är fri så tänkte jag dra. vad säger ni? är ni på väg hem till sverige eller? ;@ morr!

kraaam!!!

2008-07-07 @ 01:22:59
URL: http://totalextas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0