Securitaskontrollen!

Imorse gick jag mot min vilja upp 07:30. Jag gjorde mig i ordning och tog T-banan någonstans för att sedan fortsätta med buss till IKEA. Mitt busskort gick ut igår och jag orkade inte köpa nått nytt för dom kollar ändå aldrig. I väntan på bussen träffar jag ett kännt ansikte, det är Johan Forslund som är på väg till sitt jobb! När vi hoppar in i bussen ser vi sju securitasvakter som går mot bussen. Alla dörrar stängs och en kontroll påbörjas. Fan tänkter jag, nu åker jag på straffavgiften 900 NOK! 

Försöker smyga fram och betala chafören men blir stoppad av en vakt som ber om min ID och mitt busskort. Jag (tänker nu är det kört), försöker hitta på någon dum förklaring till att jag inte har betalat men det gör jag inte. Så jag säger helt ärligt att jag inte hade tid att betala, (hade ju brottom till min intervju). Vakten kollar på mitt kort, säger sedan, -Det här går ju inte ut förrän imorgon!, Jag säger -Va?? (Jag kan andas igen), och vakten går vidare.

Dum som jag är hade jag råkat stämpla mitt kort två gånger så att det fick ett senare slutgiltighetsdatum. Vakten såg bara den senaste stämpeln, ibland har jag TUR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0