lill-lördag

Ikväll efter jobbet frågade några jobbarkkompisar oss nya om vi skulle hänga med på en öl. Torsdag? var det första jag tänkte. Fick sedan veta att norrmännen är mycket smartare än oss svenskar, och har satt sin Lill-lördag på en torsdag istället för en onsdag. Vilket kan bli lika med en tredagars varje helg!


Imorse gick jag på banken och öppnade ett bankkonto. Banktanten försökte få mig att ta en massa onödigt dyra försäkringar som hemförsäkring osv. Jag förklarade att jag inte behövde något sådant. Vi har fyra låsta dörrar som tjuvarna måste ta sig igenom, och galler för fönstrena. Det ser jag som en försäkring i sig.

Efter lunch for jag och fikade med Maja på Kaffebrenneriet. Där serverar de latten i en skål med sked, som soppa på ett ungefär.


image233

lite frukt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0