yoghurtglass Gör, ät, njut.

Jag skrev tidigare att jag skulle försöka mig på att göra min egen yoghurtglass. Nu är den färdig och den blev verkligen över alla förväntningar, ni måste göra! Smakar precis som kulglass fast typ ännu godare.




Recept: Ingredienser 4 port:
  • 2 äggulor
  • 1/2 dl florsocker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 1 dl mixad banan
  • 1 tsk honung
  • 1 dl vispgrädde
  • 2 dl naturell yoghurt

  • Vispa samman äggulor och florsocker samt vaniljsocker.  Blanda honungen med den mixade bananen, vänd ner de med äggen och rör om. Vispa grädden hårt. Vänd ner den och rör om. Blanda ner yoghurten i smeten. Häll upp i en form. Frys in i minst fyra timmar. Låt glassen tina lite innan den serveras.

    Jag serverade med honungsmelon men man kan ju ta typ vad som helst, eller ingenting. Föresten behöver man inte ha banan och honung i, man kan ha vad som helst typ hallon osv..


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0