Fy Fan vad vi är bra!

Igår fredagen den 8 Juni 2007, tog jag stdenten. Det var absolut en av de bästa dagarna i mitt liv, en dag jag alltid kommer att minnas. Steg upp vhalv 7 och kom ned till en köksvåning pyntad med ballonger flaggor och annat kul. Jag fick mamma och pappas present på morgonen. Klockan 8 bar det av till Cicci där vi (SPFL3) åt/drack Champagne frukost. Det blev en sista sväng på skolan för att få betygen och tacka våra mentorer för tre härliga år. När jag tänker efter så tror jag inte att någon hade köt den blommor, pinsamt.

I kyrkan var det vacker musik som vanligt och när allt var klart sprang vi ut i solenskenet som fria, vuxna människor. Jag hittade till mitt plakat och vi tog en massa kort. Som alla andra fick jag en massa hängen med blommor, mjukisdjur och Champagne runt min hals. När alla kramat och fotat sig med sina nära och kära var det dags att hoppa upp i skrindan för resan runt centrum, vi sjöng och skrek tills vi tappat rösten. När vi var klara var det dags att gå upp på torgscenen, vi gjorde inte som alla andra klasser, det vill säga sjöng och ropade en massa. Vi gick i stället upp på scenen, Ludde höll ett tal till klassen som var jätte bra, kändes rätt så moget av oss hehe.
 
Efter allt firande runt staden skiljdes alla för några timmar. Hemma hos mig var det kalas med släkt och vänner. Det blev jätte lyckat, jag uppskattar verkligen att alla kom. God mat och jätte fina presenter fick jag också. Efter allt firande hemma blev det mer kalasande med klassen. Vi återvände på klassfest hos Cicci och senare på kvällen for alla på Sudentstatt. Allt var bara toppen igår, jag kommer verkligen att sakna min klass spfl3, det gör jag redan. Hoppas att alla får ett underbart liv nu och i framtiden. Studenten är som Ludde sa: Slutet på något bra men början på något bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0